شهردار شیراز:

مدیریت هوشمند ترافیک از جمله راهکارهای حل مشکلات ترافیکی شیراز است

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه نگاه سنتی در حوزه حمل و نقل باید به پایان برسد، گفت: حمل و نقل عمومی از مهمترین الزامات زندگی شهروندی و ضامن ارتقای کیفیت زندگی شهری است از این رو باید با فراهم کردن دانش و فناوری روز و تزریق نگاه نو این حوزه را متحول و دغدغه شهروندان را رفع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در بازدید از سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز آینده نگری را مولفه ای مهم در حوزه حمل و نقل و ترافیک دانست و افزود: مدیریت هوشمند ترافیک از جمله راهکارهای حل مشکلات ترافیکی شهر شیراز و از جمله برنامه های محوری برای توسعه این کلانشهر است، در این راستا مجموعه مدیریت شهری آمادگی کمک به این حوزه را دارد.
شهردار شیراز با بیان اینکه هوشمندسازی ترافیک هزینه کمتر و اثربخشی بیشتری نسبت به اجرای پروژه های عمرانی دارد، افزود: ساخت پل و تقاطع مشکل شهر را به طور موقت رفع می کند، بنابراین باید در کنار انجام اقدامات سخت افزاری به سمت مدیریت هوشمند ترافیک برویم. تغییرات نرم افزاری و هوشمندسازی ترافیک اثرات مثبت و فوری بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دارد و منجر به افزایش رضایتمندی و تسهیل و تسریع تردد آنها در سطح شهر شیراز می شود.
مهندس اسکندرپور خطاب به کارکنان سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: اگر 90 درصد از ماموریت های این سازمان هوشمند سازی شود، آنگاه می توانیم بگوییم که مسیر درستی را پیموده ایم. از این رو باید با در پیش گرفتن این رویکرد شاهد تخصیص اعتبارات بیشتر، به کارگیری نیروهای متخصص و تنظیم برنامه زمان بندی به منظور هوشمندسازی ترافیک باشیم. هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی در راستای خدمات‌رسانی دقیق‌تر و موثرتر به شهروندان است و از جمله مولفه های آن می توان به سیستم اعلام زمان دقیق ورود و خروج اتوبوس به ایستگاه ها، مدیریت زمان بندی سفر، پرداخت الکترونیک هزینه سفر بر مبنای پیمایش، پایش اطلاعات مسیرها و اصلاح علمی آن اشاره کرد.
وی تاکید کرد: ضروری است با برنامه ریزی مناسب جایگاه شغلی، وضعیت رفاهی و میزان درآمد رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری افزایش یابد و اشتغال جوانان تحصیلکرده در این حوزه به یک ظرفیت تبدیل شود تا از سویی شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان از رفتار اجتماعی رانندگان و از سوی دیگر حل بخشی از مشکل اشتغال باشیم. دستیابی به این مهم نیازمند مدیریت صحیح، فرهنگسازی و برنامه ریزی مناسب است.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون در شهرداری از معاونت حمل و نقل و ترافیک به عنوان یک مجموعه حاشیه ای و هزینه بر یاد شده است، افزود: تلاش داریم به این حوزه نگاهی تخصصی داشته باشیم و آن را به یکی از پایه های اصلی شهرداری تبدیل کنیم، از این رو ضروری است که نیروهای شاغل در این حوزه از تخصص و دانش کافی برخوردار باشند.
مهندس اسکندرپور تربیت نیروی متخصص و مشارکت کارکنان در اتخاذ تصمیمات را مولفه ای مهم در موفقیت یک سازمان دانست و گفت: به کارگیری نیروهای جوان، متخصص وتحصیلکرده و تلفیق آن با تجربه کارکنان و مدیران با سابقه می تواند به سرمایه ای عظیم برای شهرداری شیراز تبدیل شود و بهره وری سازمانی را ارتقا دهد.
مهندس حسن شاهی رییس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز نیز در این بازدید عنوان کرد: این سازمان با در پیش گرفتن رویه ای علمی اقدام به راه اندازی کمیته های مختلف و تخصصی در حوزه های پایش سفرهای درون شهری، فنی و مهندسی، جمع آوری اطلاعات، بازنگری و اصلاح شبکه سفرهای درون شهری و ... کرده است.
حسن شاهی بر کوچک سازی و چابک سازی مجموعه مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز تاکید کرد و افزود: در این راستا با رایزنی های انجام شده مقرر شده است صدور پروانه تاکسیرانی به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شود.
وی با اشاره به لزوم حل مشکل پول خرد برای پرداخت کرایه تاکسی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی اندیشیده شده است و با توجه به چالش های موجود در این حوزه باید به دنبال توسعه خدمات کارت شهروندی باشیم.
همچنین رییس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز این نوید را داد که مشکل تامین لاستیک برای ناوگان حمل و نقل عمومی برطرف می شود و گفت: در این راستا بیش از چهار هزار حلقه لاستیک به قید قرعه بین رانندگان تاکسی توزیع می شود.




۱۳۹۷/۰۹/۲۵
منبع : اداره کل املاک و مستغلات
بازدید ها : ۳۲
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید