معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

دو خط جدید BRT به سیستم حمل و نقل عمومی شیراز اضافه می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان دو خط جدید BRT (اتوبوس تندرو) به سیستم حمل و نقل عمومی شیراز اضافه خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان دو خط جدید BRT (اتوبوس تندرو) به سیستم حمل و نقل عمومی شیراز اضافه خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر مجتبی زوربخش در نشست خبری با اعلام این مطلوب افزود: خط نخست از ایستگاه شاهد تا ایستگاه راه آهن در وروردی غربی شیراز و خط دوم از میدان احسان تا پایانه اتوبوسرانی استقلال (باسکول نادر) در مجموع به طول 28 کیلومتر و با استفاده از 60 دستگاه اتوبوس ایجاد می شود.
وی اجرای سیستم مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی را گامی ضروری جهت بهبود زیرساخت ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار دستگاه اتوبوس به سیستم مدیریت مکانیزه مجهز هستند و در 300 اتوبوس نمایشگر و تجهیزات تکمیلی طرح مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی نصب شده است. با اجرای این طرح سنجش مکانیزه سرفاصله های زمانی، پرداخت کرایه بر اساس پیمایش، برآورد میزان کارکرد رانندگان و ... امکان پذیر خواهد شد. براساس پیش بینی ها تا 2 ماه آینده، سیستم مدیریت مکانیزه ناوگان اتوبوسرانی در شیراز به بهره برداری می رسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از اتمام مطالعات اجرای خطوط تراموا در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: مشاورین داخلی و بین المللی در حال انجام مطالعات اجرای خطوط تراموا هستند. طبق این مطالعات خطوط پیشنهادی تراموا تغذیه کننده خطوط مترو خواهند بود و در دو محدوده هسته مرکزی شهر و مناطق کمتر برخوردار اجرا خواهد شد. هزینه اجرای تراموا یک پانزدهم مترو و مدت زمان عملیات اجرایی آن نیز کوتاهتر است از این رو این پروژه با توجه به تاکید شهردار و تخصیص اعتبار و همراهی شورای شهر عملیاتی خواهد شد.
دکتر زوربخش معاون با اشاره به پیش بینی 5/33 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در هسته مرکزی شهر به ویژه اطراف حرم شاهچراغ (ع) و محور زندیه خاطرنشان ساخت: بدین منظور مسیرهای ویژه تردد دوچرخه باید طراحی و از مسیر عبور خودروها و افراد پیاده جدا شود. همچنین آژانش های کرایه دوچرخه نیز با سازوکار جدید فعال می شوند.
وی اجرای خطوط تراموا، BRT، دوچرخه سواری و ... را بر مبنای مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز دانست.
معاون حمل و نقل و ترافیک با انتقاد از کاهش تعداد تاکسی های درون شهری شیراز گفت: باید با سیاست های تشویقی همچون تخصیص کمک هزینه خرید لوازم یدکی و طراحی اپلیکیشن برای مدیریت بهینه این ناوگان انگیزه تاکسیرانان را برای حفظ شغلشان احیا کرد. همچنین باید مطلوبیت خدمات ارائه شده تاکسی ها به سطح مطلوبی ارتقا یابد تا شهروندان به استفاده از آنها ترغیب شوند.
دکتر زوربخش با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6 هزار راننده تاکسی تحت آموزش های مختلف قرار گرفته اند افزود: این آموزش ها با همکاری سازمان فنی حرفه ای انجام شده و برای شرکت کنندگان در دوره های مختلف همچون اصول ایمنی و کمک های اولیه ، قوانین راهنمایی و رانندگی، اخلاق حرفه ای و الزامات حقوق شهروندی و ... گواهینامه بین المللی صادر می شود.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز:
طرح تردد مدیریت زمانی و مکانی حمل و نقل بار در شیراز اجرا می شود
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز نیز در این نشست خبری گفت: طرح تردد مدیریت زمانی و مکانی حمل و نقل بار در شهر شیراز نهایی شده و براساس شیوه نامه مشخص، اجرایی خواهد شد. براساس این طرح شهر شیراز به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم بندی شده و تردد ناوگان به شکل ضابطه مندی، مدیریت خواهد شد.
مهندس حدیقه جوانی احداث پایانه حمل و نقل بار با هدف تبدیل بار عمده به خرد و تسهیل تردد درون شهری را یکی دیگر از اقدامات این حوزه دانست و افزود: این اقدام منجر به ساماندهی ناوگان حمل و نقل می شود و پس از اجرای آن از ماشین های بار به درون شهر جلوگیری خواهد شد. این پایانه در ورودی جنوب شرقی شیراز (محدوده پل فسا) اجرا خواهد شد و امیدواریم با تعامل با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پایانه اکبرآباد نیز فراهم شود.
وی با اشاره به اجرای طرح ناوگان بار از مرداد ماه سال جاری گفت:  دراین طرح رانندگان وسائل نقلیه باربر که مجوز فعالیت وسیله عمومی دریافت نکرده اند، انقضای اعتبار کارت هوشمند آنها فرا رسیده یا رانندگانی که کارت سلامت به همراه نداشته باشند، توسط پلیس راهور اعمال قانون می شوند. بر اساس طرح ناوگان بار نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله عمومی یا انقضای مهلت اعتبار آن در کلانشهرها مشمول 750 هزار ریال جریمه و همراه نداشتن کارت صحت وسلامت روحی و جسمی راننده وسیله نقلیه مشمول مشمول 200 هزار ریال جریمه می شود.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز تاکید کرد: ضروری است که کلیه رانندگان ومالکین وسایل نقلیه بار بر که تاکنون نسبت به ساماندهی خودروهای باربر و اخذ پروانه های فعالیت، اشتغال و سلامت اقدام نکرده اند به سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهری واقع در میدان گلستان (کلبه) ابتدای خیابان شهید محمدی فرد مراجعه کنند. تاکنون 22 هزار خودروی باربر ثبت و ساماندهی و برای 7 هزار خودرو گواهی سلامت صادر شده است.
مهندس حدیقه جوانی از تدوین راهکاری به منظور ساماندهی شرکت های اینترنتی حمل و نقل بار در شیراز خبر داد و خاطرنشان ساخت: در این راستا اپلیکیشنی برای ارائه خدمات به صورت نرم افزاری در حال طراحی است.
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز خبر داد
ثبت بیش از 15 میلیارد تومان تخلف توسط دوربین های مرکز کنترل ترافیک
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز در این نشست خبری با اشاره به ثبت بیش از 15 میلیارد و 653 میلیون تومان تخلف توسط دوربین های این مرکز در شش ماهه ابتدای امسال گفت: طی این مدت بیش از 237 هزار پیامک ثبت تخلف برای رانندگان خاطی ارسال شده است. همچنین در سال 96 بیش از 50 میلیارد تومان تخلف از طریق دوربین های مرکز ترافیک ثبت شده اند که طبق قانون باید 60 درصد از این مبلغ به شهرداری شیراز تعلق می گرفت که تاکنون کمتر از 10 درصد از این مبلغ به شهرداری تعلق گرفته است.
دکتر علویان مهر تاکید کرد: شهرداری شیراز از سهم تخلفات ثبت شده در راستای توسعه زیرساخت های ITS و خرید تجهیزات جدید استفاده می کند.
وی از افزایش مدت زمان ذخیره سازی تصاویر دوربین های نظارتی سطح شهر به بیش از دو ماه خبر داد و افزود: پیش از این، مدت زمان ذخیره سازی تصاویر دوربین های نظارتی سطح شهر حدود دو هفته بود اما هم اکنون این مدت به بیش از دو ماه افزایش یافته است. این اقدام در راستای ایجاد زیرساخت های مناسب جهت هوشمندسازی حمل و نقل و ترافیک در کلان شهر شیراز و تسهیل در اجرای طرح های مهم ترافیکی از جمله طرح LEZ(طرح ناحیه با آلایندگی کم) است. 

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه افزایش مدت زمان ذخیره سازی تصاویر دوربین های نظارتی می تواند به شهروندان متقاضی بررسی تصاویر ضبط شده دوربین های سطح شهر در مواقع مختلفی همچون تصادفات و ...  کمک شایانی کند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون با استفاده از این تصاویر به بیش از 1600 درخواست مراجع قضایی پاسخ داده شده و در 42 درصد موارد منجر به کشف سرقت، مقصرین تصادف و ... شده است.

مهندس علویان مهر با اشاره به اینکه تا پیش از این میزان ذخیره سازی تصاویر دوربین های نظارتی حدود ۱۳ ترابایت و به مدت دو هفته بوده، بیان کرد: افزایش مدت زمان ذخیره سازی تصاویر دوربین های نظارتی سطح شهر با افزایش بیش از ۱۰۰ ترابایت ظرفیت ذخیره سازی محقق شد. 
وی اجرای طرح LEZ، افزایش دوربین های نظارت تصویری، تجهیز چراغ های راهنمایی به سیستم فرماندهی هوشمند و ... را از جمله برنامه های در دست اجرای این مرکز دانست.
مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری شیراز:
تصادفات فوتی در 6 ماهه نخست امسال 21 درصدی کاهش یافته است
مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری شیراز گفت: براساس آمارهای اعلامی مراجع مسئول، تصادفات فوتی طی شش ماه اول امسال در شهر شیراز 23 درصد کاهش داشته است. همچنین با توجه به امار بالای تصادفات در کمربندی جنوبی شیراز ورودی و خروجی شهرک های اطراف کمربندی در حال ایمن سازی است. کاهش آمار تصادفات فوتی در شیراز که بخشی از آن مربوط به عابران پیاده بوده، نشان دهنده کارآمدی اقدامات اجرایی شده از سوی دستگاه‌های متولی ازجمله شهرداری است و در راستای
مهندس باباخانی با اشاره به احداث 8 پل عابر پیاده در نقاط پرتردد و حادثه ساز شهر شیرازافزود: از این تعداد 2 پل عابر پیاده به بهره برداری کامل رسیده و 6 پل دیگر تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید. همچنین طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 12 پل توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.
وی بهبود وضعیت پل های عابر پیاده مکانیزه شیراز را یکی از مسائل مورد درخواست شهروندان دانست و خاطرنشان ساخت: 7 پل مکانیزه از جمله پل مکانیزه پارک علوی، فضیلت، میدان دانشجو، بیمارستان چمران و ... در حال ساماندهی و نوسازی است. در این راستا پله برقی و آسانسور این پل‌ها بهسازی و نوسازی شده و علاوه بر نصب اتاقک نگهبانی برای نگهداری و امنیت این سازه‌ها، دوربین‌های مدار بسته نیز در محل نصب خواهد شد تا شهروندان و علی الخصوص بانوان بتوانند در هنگام شب با امنیت بیشتری از این پل ها استفاده کنند.
وی با اشاره به ابلاغ نرخ نامه جدید به پارکینگ ها سطح شهر اظهار کرد: 21 پارکینگ سطح شهر متعلق به شهرداری و تحت نظارت آن است و مابقی پارکینگ ها پروانه فعالیت خود را از اتاق اصناف دریافت کرده اند به همین علت امکان نظارت شهرداری روی آنها وجود ندارد. به منظور حل این موضوع  در حال رایزنی با اتاق اصناف هستیم تا امکان نظارت بر روند صدور پروانه فعالیت و ارائه خدمات پارکینگ‌ها در شیراز فراهم شود.




۱۳۹۷/۰۸/۱۳
منبع : اداره کل املاک و مستغلات
بازدید ها : ۳۷
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید