با بهره برداری از خط ۲ قطار شهری انجام می شود

تسهیل دسترسی شهروندان شیرازی از جنوب شهر به نقاط مرکزی

شهردار شیراز عنوان کرد: تلاش داریم علاوه بر تسریع در بهره برداری کامل از خط یک مترو و تلاش برای تکمیل خط ۲ در کوتاه ترین زمان، عملیات اجرایی خط ۳ را نیز طی سال آینده آغاز کنیم.

 

شهردار شیراز عنوان کرد: در برنامه ریزی های مجموعه مدیریت شهری برای حمل و نقل درون شهری و مدیریت ترافیک، تکمیل و توسعه خطوط قطار شهری نقش اساسی دارد؛ از این رو تلاش داریم علاوه بر تسریع در بهره برداری کامل از خط یک مترو و تلاش برای تکمیل خط 2 در کوتاه ترین زمان، عملیات اجرایی خط 3 را نیز طی سال آینده آغاز کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در آیین افتتاح دو ایستگاه قطار شهری غدیر و فرصت شیرازی که با حضور معاون عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور انجام شد، گفت: عملیات اجرایی خط یک متروی شیراز از سال 80 آغاز شده است که با افتتاح این دو ایستگاه، خط یک با 18 ایستگاه به شهروندان خدمات می دهد و تنها دو ایستگاه تا تکمیل نهایی آن باقی می ماند که در یکی از آنها با مشکل تملک منازل مورد مسیر مواجهیم و با رفع این مشکل و اجرای ایستگاه ها، خط یک تکمیل خواهد شد.
وی افزود: در راستای تکمیل هرچه سریع تر خط 2 قطار شهری و رفاه حال شهروندان، با نظر مشاوران مجرب، تغییراتی در طراحی های اولیه ایجاد شد که بر اساس آن، تعدادی از ایستگاه های نزدیک و با فاصله کم، حذف و اولویت اجرای خطوط به مسیر میانرود تا میدان امام حسین اختصاص داده شده تا دسترسی شهروندان از جنوبی ترین نقطه به مرکز شهر در کمترین زمان فراهم شود.
مهندس اسکندرپور ادامه داد: تخصیص 600 میلیارد تومان اعتبار به خط 2 مترو شیراز در حال حاضر منتظر دستور بانک مرکزی برای فروش اوراق مشارکت است که اگه این کار هرچه زودتر انجام شود، بی شک ظرف سه سال، فاز یک خط 2 قطار شهری شیراز از شهرک میانرود تا میدان امام حسین (ع) به بهره برداری خواهد رسید. معتقدیم تعامل سازنده میان شهرداری و دولت می تواند زمینه ساز عملکرد موفق و اثرگذار در حوزه حمل و نقل درون شهری باشد.
شهردار شیراز با بیان این مطلب که برای اجرای خط 3 متروی شیراز مطالعات اقتصادی گسترده ای انجام شده است، گفت: بر اساس این مطالعات، بخشی از هزینه اجرای پروژه از ایجاد فضاهای اقتصادی در ایستگاه های این خط تأمین می شود.
وی ضمن قدردانی از کارگران، مهندسان و دست اندرکاران تکمیل و به بهره برداری رسیدن این دو ایستگاه قطار شهری، توسعه خطوط مترو را مصداق تحقق شهر انسان محور دانست.
 
 
رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز:
با افتتاح دو ایستگاه جدید، تعداد مسافرین مترو روزانه به 70 هزار نفر می رسد
رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در این آیین با بیان اینکه با افتتاح دو ایستگاه غدیر و فرصت شیرازی تعداد ایستگاه های فعال خط یک مترو به ۱۸ عدد می رسد، گفت: خط یک متروی شیراز دارای ۲۰ ایستگاه است و سال آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.
مهندس مرادی تعداد مسافرین مترو را روزانه ۶۰ هزار نفر برشمرد و خاطرنشان ساخت: با افتتاح دو ایستگاه  غدیر و فرصت شیرازی این تعداد به ۷۰ هزار نفر افزایش می یابد. برای افزایش ظرفیت قطار شهری مهمترین مشکل کمبود تعداد واگن ها است که ضروری ست دولت برای تامین واگن ها تدبیری بیاندیشد.
وی عنوان کرد: بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل برای شیراز 6 خط مترو به طول مجموعا 90 کیلومتر در نظر گرفته شده است که هم اکنون خط دو به طول 15 کیلومتر در حال ساخت است و فاز اول آن به طول 10 کیلومتر از میانرود تا میدان امام حسین (ع) 30 درصد پیشرفت داشته است و سال آینده عملیات ریل گذاری آن آغاز می شود. همچنین عملیات اجرایی خط سه متروی شیراز به طول 12 کیلومتر با هشت ایستگاه سال آینده آغاز خواهد شد.
بر اساس این گزارش، همزمان با 19 مهرماه سالروز بهره برداری از مترو در کلانشهر شیراز، دو ایستگاه فرصت شیرازی و غدیر از خط یک مترو با 14 هزار متر مربع مساحت و هزینه ای بالغ بر یکصد میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند. خط یک متروی شیراز به طول 5/24 کیلومتر با ۲۰ ایستگاه که ۱۸ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده است، میدان احسان در غرب شیراز را به میدان الله در شرق این کلانشهر متصل می کند.
 



۱۳۹۷/۰۷/۲۱
منبع : اداره کل املاک و مستغلات
بازدید ها : ۴۰
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید